Visszahívást kérek

Vélemények

Vezetőként fontosnak tartom, hogy rendszer automatikusan statisztikát készít a programot használó minden kollégáról, így a dolgozók heti-havi teljesítménye, a munkájuk eredményessége nyomon követhető. Polgár Ferenc ügyvezető igazgató
Polgár & Polgár Kft

Rendszeres, folyamatos használat esetén a kollégák egymással eltöltött egyeztetési ideje lecsökken. A feladatok, és azok felelősei egyértelműen meghatározhatók, nincs kommunikációs űr és a felelősségáthárítás is elkerülhető. Laki Zsolt értékesítési vezető
Pap Légtechnika Kft.

A megfelelő informatikai támogató rendszer kiválasztása nálam mindig időigényes és kicsit "nyögvenyelős" feladat . A Forest CRM-re azért esett a választás, mert itt nem éreztem ezt a terhet: gyorsan megértettem a rendszer működését, nagyon tetszett a funkcionalitás és a felület. Rubányi Tamás értékesítési vezető
Innotransz Mérnöki Iroda Kft.

Miután 4 másik rendszerrel összevetettük, kiderült, hogy ez a megoldás felel meg legjobban a 4-8 mobil értékesítőt és kiegészítő személyzetet alkalmazó divíziónknak. A call-centertől az üzletkötőig, illetve a vezetői ellenőrzésig jól használható eszközt ad a kollégák kezébe. Geyer Attila ügyvezető
PrestonPartner Kft.

Irodánkban napi 3-4 személyes ügyfél találkozó és 10-15 különböző ügyintézés valósul meg, így néha "nem látjuk a fától az erdőt", a Forest CRM rendszer használatával azonban mindent pontosan nyomom tudok követni.dr. Roczkó Zsuzsanna,
Roczkó Jogi Klinika, ügyvédi iroda

Mikor vezessünk be CRM rendszert?

Mindenki használ valamilyen ügyfélkezelési rendszert

Először fordítsuk meg a kérdést: mikor nincs szükség CRM-re?

Abban az esetben nincs szükség CRM-re, ha az ügyfeleinkkel kapcsolatos összes teendőt, ígéretet időben, magas minőségben el tudjuk végezni írásos feladatlisták nélkül, azaz:

  • kisszámú, néhány ügyféllel dolgozunk,
  • egy-egy ügyfelet egy munkatárs szolgál ki, ő látja át a teljes ügyfélfolyamatot.

Praktikusan minden cég használ valamilyen CRM rendszert, még ha nem is tud róla. Excel tábla, határidőnapló, vagy okos telefon is alkalmas bizonyos szintig az ügyfelekkel kapcsolatos adatok és teendők kezelésére, bár ez elég egyszerű és munkaigényes megoldás.

A második kérdésként érdemes megvizsgálni, hogy az ügyfelekkel kapcsolatos információkat meg kell-e osztani a munkatársak között? Ennek megfelelően elegendő-e egy papír alapú rendszer vagy valamilyen elektronikus megoldást érdemes választani.

Mikro és középméretű cégeknél - ahol az ügyfélkiszolgálást több munkatárs végzi -, már szükséges egy közös adatforrás az ügyfelekről, ellenkező esetben számos kellemetlen helyzet alakulhat ki:

  • gyorsan értesíteni kell az ügyfelet telefonon, de a kontakt személy neve és telefonszáma valamelyik munkatárs telefonjában található,
  • az ügyfél pontosítást kér egy ajánlattal kapcsolatban, de nem találjuk az elküldött árajánlatot, mert az a kollégánk email fiókjában vagy táskájában található,
  • egy munkatárs szabadságra ment és az ügyfél érdeklődik, mikor kapja meg a véglegesített szerződést („még nem kapta meg?”),
  • egy munkatárs elhagyja a céget és nincsen írásos információ az általa kezelt cégekről: nevek, telefonszámok, üzleti lehetőségek, eddig elvégzett feladatok, státuszok stb.

Ha ügyfél-információkat meg kell osztanunk a munkatársak között, célszerű egy olyan CRM renszert választani, amelyben:

  • átláthatókká tehetők az ügyfélfolyamatok,
  • mérhetővé és ellenőrizhetővé válnak a munkatársak teljesítménye,
  • az ösztönzési rendszer kialakítása egyszerűsödik,
  • időben kimutathatóvá válnak az eltérések az éves tervektől,
  • rövidíthető a döntések átfutási ideje, a vállalat reakciója gyorsítható.

Ahogy a munkamegosztás fokozódik a vállalatnál (kkv, nagyvállalat, multi), annál több információt kell megosztani a munkatársak között, annál fontosabb az adatok professzionális kezelése CRM rendszerrel.